Wydanie I, Warszawa 2010, wydanie II, Warszawa 2012

Publikacja skierowana jest do tych wszystkich, którzy na co dzień pracują z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną. Bazując na własnym wieloletnim doświadczeniu, zarówno badawczym jak i praktycznym, dr Izabela Fornalik omawia różne aspekty seksualności osób niepełnosprawnych intelektualnie: seksualność dzieci, dojrzewanie płciowe, potrzeby seksualne i sposoby ich zaspokajania, miłość, małżeństwo, rodzicielstwo. Specjaliści znajdą w publikacji praktyczne porady na temat tego, jak zaplanować edukację seksualną w danej placówce (również w odniesieniu do osób z głębszą i głęboką niepełnosprawnością intelektualną), jakie treści przekazywać podopiecznym, jakie pomoce wykorzystać, jak współpracować z rodzicami, a także jak reagować na różnorodne przejawy seksualności oraz jak realizować skuteczną profilaktykę wykorzystywania seksualnego.
Spis treści
tytuł | autor | str. |
| ||
Wstęp | 4 | |
| ||
Grunt to stworzyć dobry grunt, czyli o konieczności wspierania rodziców | 7 | |
| ||
Jak realizować edukację seksualną w placówce | 16 | |
| ||
Seksualność dziecka. Jak ją wspierać w procesie edukacji? | 30 | |
| ||
Dojrzewanie płciowe | 39 | |
| ||
| ||
Uczyć o seksie…? | 54 | |
| ||
O miłości | 76 | |
| ||
Małżeństwo | 82 | |
| ||
Rodzicielstwo | 87 | |
| ||
Wykorzystywanie seksualne – jak pomóc? | 93 | |
| ||
| ||
Co jest normą a co nie? | 114 | |
| ||
Zamiast zakończenia | 118 | |
|
Koszt książki 25,00 zł.
Książka dostępna w księgarni Stowarzyszenia
lub pod adresem mailowym