Poniżej przedstawiamy Państwu jej program i zapis wystąpień.
21.04 – 22.04.2007, Warszawa, Zespół Szkół nr 56, ul. Antoniego Fontany 1
21-04-2007 (Sobota)
09:30 - 11:00 | Nauczone choć upośledzone – czyli co mogą, co powinny a czego nie, przyswoić osoby głębiej niepełnosprawne intelektualnie – Krzysztof Lausch (Zespół Szkół Specjalnych nr 103 w Poznaniu) | |
10:00 - 10:15 | Wstęp – Ewa Suchcicka (Prezes Stowarzyszenia) | |
10:15 - 10:45 | Krótko kurs historii…wychowania – koncepcje edukacji osób upośledzonych umysłowo – dr Jacek Kulbaka (Akademia Pedgogiki Specjalnej) | |
Szkoły z sąsiedztwa – rozwiązania edukacyjne w krajach Zjednoczonej Europy – dr Ewa Wapiennik (Akademia Pedgogiki Specjalnej) | ||
12:00 - 13:30 | …do DPS – u klucz? – W poszukiwaniu sensu pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie. – Małgorzata Kwiatkowska (Dyrektor DPS w Rzadkowie) | |
…do życia klucz – formy kontynuacji nauki i przysposobienia do pracy dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, założenia i realizacje – Agnieszka Maciejewska (Dyrektor ZAZ w Kołobrzegu) | ||
14:30 - 16:00 | Duża rola małego przedszkola – potrzeby dzieci upośledzonych umysłowo w świetle programów edukacji przedszkolnej – Anna Florek (Społeczne Przedszkole Integracyjne) | |
14:30 - 16:00 | Duża rola małego przedszkola – potrzeby dzieci upośledzonych umysłowo w świetle programów edukacji przedszkolnej – Beata Wasiuk (Społeczne Przedszkole Integracyjne) | |
14:30 - 16:00 | Duża rola małego przedszkola – potrzeby dzieci upośledzonych umysłowo w świetle programów edukacji przedszkolnej – Maja Bugno (Społeczne Przedszkole Integracyjne) | |
14:30 - 16:00 | Duża rola małego przedszkola – potrzeby dzieci upośledzonych umysłowo w świetle programów edukacji przedszkolnej – Marcin Dębiński (Społeczne Przedszkole Integracyjne) | |
14:30 - 16:00 | Duża rola małego przedszkola – potrzeby dzieci upośledzonych umysłowo w świetle programów edukacji przedszkolnej – Michał Kopiczyński (Państwowe Przedszkole Specjalne nr 213 w Warszawie) | |
14:30 - 16:00 | Linia Specjalna – zadania, cele i oczekiwane rezultaty szkolnictwa specjalnego – Lidia Klaro-Celej (Doradca Metodyczny) | |
16:30 - 18:00 | Moda na..Integrację – moda na sukces? – zadania, cele i oczekiwane rezultaty edukacji integracyjnej – Ewa Sowa (Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Stargardzie Szczecińskim) | |
16:30 - 18:00 | Utopia czy Przyszłość – edukacja włączająca, jej cele i oczekiwane rezultaty – Jadwiga Bogucka (CMPP w Warszawie) | |
22-04-2007 (Niedziela)
09:30 - 11:00 | Kwalifikacje dla niewykwalifikowanych? – Szkoły przysposabiające do zawodu. – Lidia Klaro-Celej (Doradca Metodyczny) | |
11:30 - 13:30 | …do życia klucz – formy kontynuacji nauki i przysposobienia do pracy dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, założenia i realizacje – dyskusja panelowa. – Honorata Kornasiewicz (Dzienne Centrum Aktywności i WTZ w Haczowie) | |
11:30 - 13:30 | …do życia klucz – formy kontynuacji nauki i przysposobienia do pracy dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, założenia i realizacje – dyskusja panelowa. – Monika Głaz (Kierownik Centrum DZWONI) | |
11:30 - 13:30 | …do życia klucz – formy kontynuacji nauki i przysposobienia do pracy dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, założenia i realizacje – dyskusja panelowa. – Aleksandra Malinowska (Kierownik ŚDS prz6y ul. Grębałowskiej w Warszawie) | |
11:30 - 13:30 | …do życia klucz – formy kontynuacji nauki i przysposobienia do pracy dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, założenia i realizacje – dyskusja panelowa. – Jakub Strzałkowski (Kierownik WTZ Fundacji DOM w Warszawie) | |
13:30 - 14:30 | Przed lekcjami weź pigułkę – dialog genów ze środowiskiem, farmakologiczne poprawianie sprawności umysłowej. – prof. dr hab. Alina T. Midro (Akademia Medyczna w Białymstoku) | |
14:30 - 16:00 | Projekcje filmowe – „Praca osób z niepełnosprawnością intelektualną na otwartym rynku pracy w Niemczech, Nitsan i Sagi (Izrael)” oraz innych. |